Selecteer een pagina

De commotie rondom de Ja-sticker, de klimaatplannen en -protesten en de snelle veranderingen in mediaconsumptie dwingen retailers slimmer na te denken over de folderstrategie en daar ook op korte termijn naar te handelen.

Kiesjefolders geeft je graag 4 handvatten:

1. Met Kiesjefolders blijf je je fans bereiken ook als je je verspreidgebieden aanpast
Verschillende retailers kijken kritisch naar de verspreidgebieden. Dit komt door de opgelopen papierprijs en de roep om kosten van de folder in budgetten vrij te maken voor andere media. Hoe verder een postcode van de winkel ligt, hoe minder effectief bereik. Bij Kiesjefolders kun je aangeven in welke postcodegebieden je folder wel en niet aangeboden wordt. Je biedt dus de consument de mogelijkheid zelf te beslissen of en hoe hij op de hoogte wil blijven van je acties. Je kunt met Kiesjefolders altijd je fans ook buiten je verspreidgebied van de huis-aan-huis-folder blijven bereiken met de folder en dit dan zonder verspilling.
Kortom, Kiesjefolders is de slimme oplossing om effectief bereik van de folder te verhogen en toch het verspreidgebied van de huis-aan-huis folder te rationaliseren en de kosten te verlagen. Je laat de keus aan de klant hoe hij de aanbiedingen wil ontvangen.

2. Met Kiesjefolders bereik je eindelijk je fans in de buitengebieden
Verspreiding van folders in de buitengebieden was altijd al lastig en kostbaar. Inmiddels is bekend dat PostNL stopt met de losse verspreiding van folders waarmee het nog moeilijker wordt. Door de nadrukkelijke inspanningen voor groei in de buitengebieden bouwt Kiesjefolders verder aan het bereik in deze gebieden. Met onze lopende wervingsactie verwachten wij op een bereik uit te komen van ruim boven 10%. Uiteraard zullen wij dit verder gaan uitbouwen.

Kiesjefolders is de oplossing om je fans die graag je folders lezen in de buitengebieden toch te bereiken.

3. Folders passen ook binnen een aanpak verduurzaming van de marketing mix
Het hoger beroep over de ja-sticker is eind deze maand en verschillende gemeenten zitten op het vinkentouw om de aanpak van Amsterdam te gaan volgen. MailDB/Verspreiders nemen het initiatief om samen met retailers en gemeenten het aantal nee-stickers in opt-out gemeenten te vergroten. Consumenten, overheden en bedrijven zijn het er over eens: de afvalstroom aan ongelezen folders die nu huis-aan-huis worden verspreid moet worden teruggedrongen.

Bij Kiesjefolders kan de consument zelf bepalen of en welke folders hij wel of niet zou willen lezen. Kiesjefolders is hiermee een logisch medium dat in de marketing mix bij retailers die willen verduurzamen niet mag ontbreken en in ieder MVO-plan past.

4. Onze data helpt je om de customer journey te ondersteunen
Met Kiesjefolders weet je wie je klanten zijn en kun je direct met je klanten communiceren, zowel via het pakket als via email. Je kunt daardoor deze fans actief gesegmenteerd of één-op-één benaderen en gericht de customer journey ondersteunen (crm-db, e-mail, social, klantenkaart). Met behulp van de tools, data en media van Kiesjefolders kun je gericht van folderfans loyale klanten maken. Kiesjefolders groeit snel, verspreidt nu wekelijks ruim 50.000 pakketten en bereikt daarmee 75.000 shoppers.

Meer weten of weer eens bijpraten? Ik hoor het graag
Aldo Breed
aldo@kiesjefolders.nl

088-2341930
06-37463467